חשבתם שהפרסום בזירה הדיגיטלית מהווה את השלב ההתפתחותי לפרסום החוצות?
חשבתם שהוא יבטל כליל את הפרסום "הקלאסי", הותיק והישן?
תחשבו שוב!
הפרסום הדיגיטלי גוסס ובמקרים מסוימים ניתן אפילו לקבוע את מותו.
אנחנו מודים, זו כותרת קשה מדיי למאמר – הפרסום הדיגיטלי עדיין איתנו, אך בקצב הנוכחי יוכרז כמיותר ואותן תוצאות בהן התהדר – תתקהנה עד כדי אפלה...
מדוע?
ההסבר לכך פשוט עד כדי כאב – וכדי להבין אותו יש לחזור בזמן מעט אחורה.
בראשית נולדה פייסבוק
טוב, זה לא מדויק, פרסום במנועי החיפוש היו קודם, אך נשמרו ליחידי סגולה אשר הכירו את המלאכה – כלומר משרדי פרסום, בעיקר הגדולים מבינהם.
פייסבוק "פישטה" את עבודת משרד הפרסום ואת קנייני המדיה ואפשרה גם לבעלי העסקים הקטנים ולאנשים פרטיים "לגעת" בקהל בכמה צעדים פשוטים – ראו האנשים כי טוב והחלו לפרסם.
פייסבוק מצידה, נתנה למפרסמים עוד ועוד כלים על מנת להגיע אל קהלי המטרה של אותם בתי עסק, המפרסמים שיגשגו, הארץ פרחה ותשקוט ל-4 שנים.
הצלחה גוררת הצלחה, והפרסום בפייסבוק הפך לחובה, כל עסק אשר מכבד את עצמו פרסם, קידם ודחף מוצרים, שירותים ומידע בפייסבוק – כמאמר דפי זהב – אם אתה לא שם, אתה לא קיים.
התוצאה לא איחרה לבוא – עומס, עומס, עומס.
המלחמה על תשומת ליבו של הגולש הפכה לקשה יותר ויותר – על כל גולש, צצו עשרות מפרסמים ומאות מוצרים ושירותים – וכולם דורשים את תשומת ליבו ואת זמנו לקריאה, למתן פרטים וליצירת קשר.
המפרסמים הבינו כי על-מנת לאותם קהלים ולאותם תוצאות שהכירו רק כמה שנים קודם – נדרש כרגע לשלם ולא מעט – אך ההרגל כבר התבסס – פייסבוק יודעת לייצר תוצאות ולכן המחיר שווה את זה...
העומס ממשיך לגדול, כמות המפרסמים ממשיכה לגדול מדי יום ואף הפכה למקצוע מבוקש "מקדם ברשתות חברתיות" – דבר אשר יגדיל אף יותר את כמות המפרסמים, השירותים והמוצרים שניתקל בהם בפייסבוק – כשלעיתים כל מה שנרצה הוא רק להתעדכן מה שלום החברים שלנו...
על המפרסמים היה נדרש להפוך למתוחכמים יותר ויותר בזמן שהגולשים מצידם גילו חוסן רב יותר לפרסומות ולהצעות מכר מגוונות – והמגמה רק מתעצמת.
הסוף לקידום הדיגיטלי עדיין לא כאן, אך המגמה נראית באופק – כשיש יותר היצע מביקוש מתקיים פיחות, זה חוק הטבע.
ישן וטוב – Old and Wise
בינתיים, בשקט בשקט, ניצב לו איתן פרסום החוצות הוותיק והטוב, שיש שיקראו לו מיושן, אנאלוגי חד ממדי, קשה למדידה – ועוד תיאורים לרוב – ניצב ועושה עבודה.
מדוע?
פרסום החוצות מתבסס על כמה אמיתות:
הוא בולט, הוא שולט –
שילוט חוצות פוגש אותנו בדרך, לא נלחם עם שילוט אחר על אותו מרחב, הוא נוכח.
המשמעות היא שבאותן כמה דקות בהן אנו עוברים לידו או עומדים בפקק – הוא מקור המידע הויזואלי העיקרי שלנו – אין לו מתחרים על תשומת הלב שלנו.
הוא נחרט בזיכרון שלנו –
גם עם עברנו בחטף במסוך לשילוט חוצות – המסר (הויזואלי בדרך כלל) נחרט לנו בזיכרון.
הוא מדיד –
אומנם פרסום החוצות אינו מתהדר ברמת המדידה של עולם הדיגיטל, אך בהחלט יודע למדוד את נתוני החשיפה בצורה מדויקת ונאמנה, כך שגם היתרון היחסי של עולם הדיגיטל הצטמצם.
הוא לוקאלי –
שלט חוצות המצביע על בית עסק מסוים ומצוי בקרבתו יודע להעביר מסר פשוט ומדויק יותר – הנה, העסק שאתה מחפש כאן, ממש כאן. לא כי אתה במקרה גר באזור, הוא כאן, במרחק הליכה קצרה – ואם אתה כבר כאן, אז...
"ההודעה על מותי הייתה מוקדמת מדיי"
אזיי לכל אלה הממהרים להספיד את הפרסום בשלטי החוצות והדפוס – זיכרו:
ותיק והוא לא תמיד מיושן, קלאסי הוא לא תמיד ההיפך ממודרני, ומידע יכול להגיע ללקוח בכמה דרכים – זו הקלה והמהירה היא לא תמיד הנכונה והטובה.
Comments